Att längta är nyttigt!

Jag längtar just nu. Sitter här ensam hemma vid min dator.
Hunden ligger och sover vid mina fötter och är helt nöjd med
tillvaron. Han och jag ,, då mår han bra.
 
Men jag känner en liten klump i min mage, jag känner mig
lite ensam. Min kära make är på resande fot, åter söndag kväll.
 
Min kära son bor inte hemma längre.
Livet har tagit en ny vändning.
Nu ska jag hitta nya vägar, nya saker att göra. Jag är inte lika
behövd längre, så är det. OCH det tar tid att lära sig förstå och
att inte känna sig ...just de.... LEDSEN och ensam.
 
Vad vill jag göra , vad vill jag ska hända, vad vill jag fylla mitt liv med NU.
 
Livets vägar är många, jag måste nog vila lite, måste få känna efter.
 
Just nu känner jag bara tomhet och ensamhet,  fast ändå vill jag vara ifred.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0