.... Jag och min svärfar...

Jag och min svärfar tyckte mycket om att krama varandra. Han klappade mig ofta på kinden med sin mjuka stora hand. Han lyste och tindrade med sina ögon när jag kom och hälsade på, han hade alltid glimten i ögat!!
Oh GUD va jag saknar den glimten, den handen och den mjuka famnen!
Idag hade vi urn sättning av min svärfar. Vi hämtade urnan på kyrkogården tillsammans med våran underbara vän och Präst.
Den känslan jag fick i bilen på väg till gravplatsen går inte att beskriva,,, jag fick hålla urnan/svärfar i min famn och säga mitt egna privata farväl, han och jag en stund i bilen.
Det är så starkt i mig fortfarande!!  Jag ser honom framför mig hela hela tiden, jag hör honom, och jag känner hans famn.... vila i frid kära svärfar ..tills vi möts igen. DÅ kan vi kramas massor!!!
I detta träd hänger ett mässingsblad med svärfars namn och födelse/döds datum. I skogen runt omkring finns det runda naturliga stenar med ett in graverat nummer, mitt i blåbärsriset, där är han begravd. Han som älskade trädgård, blommor, skogen, BLÅBÄR. Jag vet.. att han tycker om platsen!!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Absolut!!! Det gör han. Vilken bra plats att få vila på!!!!!!

2010-09-21 @ 19:18:25
Postat av: Sofia

Kraaaaaaaam vännen!

2010-09-22 @ 08:59:00
Postat av: lilitha

Jag vet hur det känns. Min far dog plötsligt för 2 år sedan, och jag saknar och tänker på honom varje dag. Kan inte förstå att jag inte får träffa honom igen. Kram Lilitha

2010-09-29 @ 20:08:56
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0