Nu får jag lite mer sömn....

... sömnen är så viktig. Säger "kuratorn" på NIVA. Jag vet det! Men vad ska man göra, när tankarna har en hastighet på 200 km i timmen. När det inte är bara EN tanke utan hur många som helst. När jag försöker släppa taget och somna så tjuter det i öronen och allt bara är kaos.
Ja, så har mina nätter varit sedan söndagen den 17 oktober.
Så äntligen vaknade min kära vän och jag kände i hela kroppen hur något väldigt väldigt TUNGT släppte taget. Att jag kunde andas lite djupare, att jag kunde slappna av lite.
Den natten (onsdag / torsdag) sov jag för första gången över 1 timme utan att vakna. SÅÅÅÅ skönt.
Igår var jag hemma hela dagen och vilade. Har lite problem med Mr Meniere, men jag ska inte klaga!!!


Idag har jag varit hos min kära vän och fått veta att hon är vaken längre och oftare nu. Hon kan inte prata ännu för hon har respiratorn inkopplad och det gör att hon inte kan prata. Men hon rör på läpparna. JAG blir så stressad när jag ser att hon försöker säga nått till mig, när jag inte kan läsa vad hon säger. Hon är också så trött så hon somnar mitt i meningen, eller ordet som hon vill säga. MEN jag får kontakt och hon säger BRA när jag berättar om att jag har koll på allt hemma och finns för barnen o s v.
Det är så underbart att se att hon känner igen oss, att hon är med liksom. Hon rör på sig och när hon t o m LER lite så ler hon med hela ansiktet!! =)))
Nu blir det att åka in så ofta man kan , små korta besök, jag ska försöka att åka in varannan dag. Efter varje besök är jag väldigt trött, det tar kraft och det är mycket tankar som sätter igång när man går därifrån. Blir väldigt ledsen när vi gått ut från rummet, vill så gärna finnas hos henne. Svårt att lämna henne ensam. FAST hon är inte ensam, hon har väldigt stort team som jobbar med henne. Flera personer dygnet runt!! Och det är så tryggt!!!


Nu ska jag försöka göra lite fredagsmys här hos mig, min familj behöver också pysslas om.
Nu börjar höstlovet och det är skönt för sonen. VILA. Såklart blev han dunderförkyld , blir alltid så när han har lov. Bara jag klarar mig!!
Ha en fin fredag kära vänner.... va rädda om er.



KRAM





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0