JAG hatar att vänta..................

Idag har jag fått VÄNTA!!
Efter en timma hos sjukgymnasten med både samtal (känsloladdat)
töjning av stela onda leder, massage (inte speciellt skön utan mer triggande)
ja, då vill jag inget annat än snabbt upp på bussen och hem.
Skyndade mig så jag var ute i god tid, bussen skulle komma 16.21.
Jag kom ut 16.05.... sen blev det VÄNTA VÄNTA VÄNTA, alla tittar åt det hållet
bussen ska komma ifrån, ingen tittar på varandra.
Det kom såklart många bussar , men inte min!!
Blåsten va kall, min jacka var FÖR TUNN, jag var frusen innan jag kom ut.
JA,, där va den behandlingen, axlarna hamnade nog till slut ovanför mitt huvud!!

När kom bussen tror ni?   Den kom ....... 16.41. SEN men ingen förklaring why??
Jag var så frusen och kall och trött och ledsen och arg och bara ville HEM!! Så orka
fråga why ,,nä det fanns inte på kartan.
DÅ kommer nästa problem.... FULLT I BUSSEN  !!
Förutom dom som har sina fina stora moderna väskor som tar ett helt säte och som man
inte vill dela med sig av. För man vill sitta ifred och sms och chatta på sin telefon, eller nått.
URSÄKTA men fy,,, ingen söt liten "ärtig" tjej ville liksom ha mig bredvid sig. Jag förstår, jag
såg nog ut som 7 svåra år, kall och ledsen och arg.
MEN till slut hittade jag en tjej som precis orkade lyfta sin väska i knät med en STOR SUCK.!!
Så jag slapp stå,, det tar liksom 20 min hem så det är inte så kul att stå hela den vägen.
(jag har ju lite strul med balansen också,,fast de syns ju inte, som tur är för då hade väl ingen låtit mig sitta..alla hade väl trott att jag var full)

Jag fick vänta ute i nästan 40 min , jag fick tack o lov sitta på bussen i 20 min. När jag kom hem var jag såååå trött.

Just nu kan jag bara säga...... JAG HATAR HATAR ATT VÄNTA!

Jag hatar ordspråket:

"Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge."

För mig kändes det FÖR länge, så de så!

Kram vänner,, idag är jag inget att ha!  =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0