AKTA DIG FÖR VÅRDCENTRALEN!!!!

Igår följde jag med en vän till vårdcentralen. Hon skulle ta ett blodprov. När vi kom dit kände jag att jag höll på att få ett yrsel anfall (lider av Menieres sjukdom). Satt mig på en soffa och sa till min vän att jag tror att det går bra, det kanske går över.

MEN icke... det blev bara värre o värre. Min vän såg att jag mådde riktigt dåligt så hon gick ur kön och kom till mig. Jag sa till henne att gå och fråga om en plats där jag kunde få lägga mig ner.  Innan jag skulle ramla ur soffan.

Min vän gick till personalen i luckan och sa att jag mådde dåligt och behövde lägga mig ner. OK..vänta lite här så kommer jag svarade personalen.

När hon kom fram till mig (hon ställde sig ca 2meter ifrån mig) och frågade vilken läkare jag skulle till. Jag var så yr och mådde så illa just då så jag kunde inte prata ordentligt. Min vän förklarade då att jag var med henne, att jag inte skulle träffa någon läkare.   DÅ kom svaret snabbt!!

- NÄ då vet jag inte, om du inte har någon tid / inte är patient finns det ingen plats för dig, det är fullt här idag!

FATTAR NI,,,,, jag är på en vårdcentral och hon nekar plats åt en människa som har ett anfall. JAG trodde inte mina öron. TOG kraft och bad henne komma närmre (ville inte att alla skulle höra om mig och min sjukdom)

Hon tog några steg emot mig och jag sa i BESTÄMD form.... JAG MÅSTE få lägga mig ner, jag lider av Menieres sjukdom och har fått ett anfall.

Efter detta tog min vän tag i mig/mina armar och började gå mot provtagningen, hon sa högt och tydligt, NÅN säng finns det väl här!!!  När vi kom in i den korridoren kom det ganska snabbt 2 personer som hjälpt oss till en säng. MEN sen lämnades vi där. Ingen brydde sig.

MIN vän sprang emellan provtagningen och mig för att se hur jag mådde.

SEN tog vi oss hem på något sett som jag inte vet riktigt idag, (måste prata med henne senare idag) Min man mötte upp oss utanför vår bostad och sen var det AKUT medicinen och SOVA hela eftermiddagen och kvällen.

SITTER här idag och är helt slut, chockad och ledsen och rädd. Är det såhär våran sjukvård håller på att bli. ATT allt handlar om TID, har man inte bokat TID får man ingen hjälp.

Vet inte hur jag ska göra , hur  jag ska gå vidare i detta!! Just nu orkar jag inget mer än att skriva ner vad som hänt.

JAG säger bara HOPPAS INGEN MED HJÄRTINFARKT kommer till denna VÅRDCENTRAL, då kanske den personen inte överlever!!

KRAM från en trött tjej och ledsen.....


Kommentarer
Postat av: Fia

Vilket bemötande!!!! När du får ork ska du absolut inte låta detta bara passera utan en kontakt med ledningen är verkligen på sin plats. Skandalöst! Hoppas du mår bättre idag. Kram kram vännen!!!

2010-05-25 @ 22:33:37
Postat av: camilla n

Hej vännen,

Jag tycker du ska gå vidare med det här. Skicka din text till lokaltidningen eller kommunalpolitiker i din kommun. Så här ska det INTE vara!!!

Jag har tack & lov bara gott att säga om vår vårdcentral här på värmdö. I februari körde jag dit Per när han fick hjärtflimmer och de släppte allt de hade för att hjälpa till när vi kom in. Så himla proffsigt och bra!

Och imorse ringde jag efter 8 och fick tid till 9.10 på lilla skärgårdsakuten vi har-alltid så bra bemötande som jag önskar alla fick. Och som alla har RÄTT till!

Nej, gå vidare med detta Jaana...och krya på dig.

Kram Camilla

2010-05-27 @ 16:41:41
URL: http://camillanord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0