DEN HÄR TIDEN ÄR INTE SIG LIK........

Sitter och tänker tillbaka på juletid som varit. När man stressat omkring för att hinna med ALLT inför julen:

PYNTA TILL ADVENT
FIXA LUSSEBAKET
LETA KLÄDER TILL SONENS LUCIAFIRANDE (dagis, skolan)
GÅ PÅ LUCIA
HANDLA JULKLAPPAR
FIXA JULKORTEN
LAGA JULGODIS
BYTA GARDINER TILL TOMTEGARDINER
BYTA DUKARNA TILL RÖDA DUKAR
HANDLA NYA  KLÄDER TILL JULAFTON
HANDLA JULMATEN
STÄDA HEMMET
PYNTA HEMMET MED ALLA TOMTAR OCH GLITTER
JULGRAN, KRUBBAN, allt ska stå på samma plats som alltid (enligt sonen)
LAGA JULMAT

.....allt detta var liksom något man BARA SKULLE GÖRA!! Tradition, som det alltid har
varit (som sonen sa)
MEN nu är det sig inte likt!
Sonen som var så noga med traditionen vill inte ha nån stjärna
som lyser i sitt fönster.
Lucia gick oss förbi, såg inte änns på TV.
Julkort skickar jag inte längre, skänker pengar till nån som behöver istället.
Tomtegardiner har jag inga längre, fixat gardiner som är lite mer neutrala som kan
hänga uppe från advent till nyår.
Julklapparna är klara, köpt de flesta på nätet.
Julgodis köper vi, (ska dock prova att göra fudge kola nästa vecka så har vi gjort nått)
Kläder till jul , ja det finns i garderoben (blir nog inget nytt)
Städa, nja vi städar väl inte mer än det vi brukar.
Pynt, ja vi sätter upp lite, men inte ALLA våra tomtar .. (jag har varit tokig i julpynt)
Julmat blir ett litet julbord som vi fixar kvällen innan och tar med oss och åker till
svärmor ... Våran första jul utan svärfar =((
Ja, den här julen är inte sig lik. Hade vi haft möjlighet hade vi nog helst velat vara
nån annan stans ,,, där det är varmt.

MEN det känns OK, vi känner oss helt klart INTE stressade på något sett.
JUL blir det ändå!
Med eller utan tomte.











Kommentarer
Postat av: Sussie

Ja plötsligt inser man att jul blir det vare sig man följer traditionernas lista eller inte.Och det blir också ganska okej. Min julefrid infinner sig julaftons morgon när cd-spelaren går igång med Jussi Björlings O Helga Natt. En skinkmacka och en glögg, lite Kalle Anka och en glittrande gran som doftar jul skulle räcka för mig.

2010-12-14 @ 13:23:41
Postat av: Anonym

=) Så sant det är Sussi. Jul blir det liksom ändå! Idag , efter allt som hänt här hos oss så inser jag att det viktigaste är att man får vara med dom som betyder nått för en. Att få lite mat i magen, en glögg, värme och gemenskap.

KRAM till dig...

2010-12-14 @ 13:34:40
Postat av: Fia

Jag tycker din plan för den här julen känns mycket lugnare och skönare. Jag kör på absolut samma tema. Jag gör det jag tycker är kul och som vi har lust med och här har jag lyckats släppa alla måsten... :) Jag känner igen stress och det är så skönt! Kram vännen min.

2010-12-15 @ 11:26:43
Postat av: Lilitha

Ja, julen kommer vilket man vill eller ej... Jag tycker att ingen jul är sig likt... En jul låg hela familjen magsjuk, fast inte jag, hela julen. Den Julen blev ju...speciell m man säger så. Men vi överlevde... Å det man inte hinner med den här julen, kan man ta igen nästa jul...eller nästa. Kram Lilitha

2010-12-15 @ 16:30:24
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0