... 24 augusti ...

Trött som fa.. när klockan ringde 06.20. Jag vet, varför går jag upp 06.20? Sjukskriven , men jag vill också ha ett liv, en rytm. Därför går jag upp med grabbarna 06.20.
Fixade frukosten. Åt min först, ingen kom till bordet. Hunden surar, visst ja, han vill också ha mat.
Börjar med den.
Visst ja, jag måste ta min medicin. 3 vita tabletter ligger i asken. Numera har man en medicinlåda för att kunna hålla reda på all medicin. (3 fack för varje dag , 7 dagar)
3 tabletter varje gång, 3x3 = 9.
9x7= 63, 63x4= 252 tabletter i månaden!  Suck!!
Men men... om jag inte tog dom skulle jag INTE sitta här.
Ställer telefonen för att komma ihåg nästa intag om 6 timmar .
Då ringer min lilla mobil en söt liten melodi med klockor. =))
De är sant, melodin är hur söt och lugn som helst, jag blir faktiskt GLAD
av den.  =))
Såklart har jag glömt bort hunden, som sitter och väntar och undrar. Såklart är det såhär nästan varje morgon. Vilket tålamod min hund har med mig. Men visst , han måste ju sura lite. Så när jag sätter ner skålen med mat, vill han inte ha.!! Han tittar i skålen, tittar på mig och sen går han och lägger sig i min säng.  =/
Provar att läsa lite idag. Läser en bok som jag fått av en vän. Den fängslar mig direkt. Jag läser en stund och känner att idag är en bra dag, jag blir inte yr. (blir ju lätt yr när jag läser) Efter en stund, bestämmer mig för att sova lite till. Vaknar 11. OJ! Men SKÖNT.
Fixar lite frukost/lunch. Kaffe med smak av Irish Cream. Mmmmmmmm gott! Tar ut voffen på en liten tur runt huset. Gick OK. Ingen fyllekaja ute idag, klarade mig bra. Några snedsteg men jag tror ingen såg.
Tänker ibland, vilket rykte har jag här i samhället. Hon som jobbar i kyrkan, hon var inte nykter igår när jag såg henne.  Men sen tänker jag, ja, vill ni snacka , vill ni tro att det är så. TRO DET DÅ!
Jag kämpar varje dag med att våga mig ut, att bara orka tro på att mitt liv kommer att bli bättre. Ska jag bry mig om vad människor tänker och tycker orkar jag inte kämpa på.
Blev sugen på att baka... det var inte igår jag tänkte det.
=))
Tänk om man kunde..då hade jag bakat den!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmmm va gott!

2010-08-24 @ 18:13:18
Postat av: Annika

Det blir bättre! Även om man inte alltid vågar tro på det.

Det blir aldrig som förr, det blir annorlunda, men bättre än när man är i mitt i helvetet.

Jag lovar!

2010-08-24 @ 18:54:33
URL: http://annikasliv.blogspot.com/
Postat av: Fia

Kram vännen! Tack för besöket igår. Känner mig inte som upplyftande, men skönt att ha dig här. Kram.

2010-08-24 @ 21:36:48
Postat av: Anonym

Annika: Tack för dina ord. Tittar in hos dig och lämnar några ord senare. kram

Fia: Så skönt att sitta ner hos er och bara små prata, dricka te och glömma lite . Jag blir glad av ditt sällskap. kram

2010-08-24 @ 22:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0