Jag är rätt ledsen....


I onsdags gjorde jag :

.... röntgen av buken, alla organ + lymfsystem kollades.! Tog 1 ½ timma. Helt slut efteråt, sov bort viktig tid som jag skulle dricka massor med vatten för att få
ur mig kontrastvätska som jag hade i kroppen. SUCK.... blev en natt med migrän och en morgon lika så.

Morgonen därpå tog jag mig ur sängen med tungt huvud och en kropp som bara skrek av trötthet, smärta och ångest.
MEN nu väntade en viktig sak ....  En minnesgudstjänst för våran kära arbetskamrat som gick bort  i bröstcanser.
Kyrkan var smyckad med mycket ljus och en jättefin bild på våran kära medarbetare. Hon blev 42 år. 
Sångerna var hennes favoriter, (hon var präst). OH,, dom va så fina, det var svårt att sjunga.

Här är en av dessa psalmer:


Jag tror på en Gud som är helig och varm
Som ger kampglöd och identitet
En helande Gud som gör trasigt till helt
Som stärker till medvetenhet.
Jag tror på en Gud som gråter med mig
När jag gråter så allting är gråt,
En tröstande Gud som kan trösta likt den
Som väntar tills gråten gått åt.
Jag tror på en Gud som bor inom mig
Och som bor i allt utanför.
En skrattande Gud som vill skratta med mig,
Som lever med mig när jag dör.

                                    C. Lövenstam Psalm 766



Här kommer ännu en psalm:  769
.

Gud i dina händer vilar jag i tro,

vilar i din värme och din ro

Varje bruset hjärta, varje skadad själ

famnar du i nåd och gör den hel

Nära vill jag leva, nära dig min Gud

I din omsorg finner själen ro

Nära vill jag leva, nära dig min Gud

I din kärlek kan min kärlek gro


Gud i dina händer vilar jag i bön,

växer glädjens tro och hoppets frön

Du har oss försonat, Jesu Kristi död

räddar oss till liv i överflöd

Nära vill jag leva, nära dig min Gud

I din omsorg finner själen ro

Nära vill jag leva, nära dig min Gud

I din kärlek kan min kärlek gro


Gud i dina händer får jag gråta ut,

gråten delar du tills den tar slut

Gud du känner ondskan i din egen kropp

att du delar smärtan ger mig hopp

Nära vill jag leva, nära dig min Gud

I din omsorg finner själen ro

Nära vill jag leva, nära dig min Gud

I din kärlek kan min kärlek gro


Gud i dina händer lägger jag mig ned,

när jag går till vila är du med

Dina händer bär mig, genom rum och tid

jag förblir i ljuset i din frid

Nära vill jag leva, nära dig min Gud

I din omsorg finner själen ro

Nära vill jag leva, nära dig min Gud

I din kärlek kan min kärlek gro



Sitter här och sjunger tyst för mig själv... dom är så fina,,

JAG vill tro allt som sägs i dessa texter,, ena stunden gör jag det,,nästa stund kommer tvivlet...

Jag tvivlar,,,,jag gråter,,,, jag tror,,, jag tvivlar igen.... ohhoho  de är  inte lätt att tro .
Men en sak vet jag... man får tvivla.
























Nu lämnar jag min blogg för några dagar igen. Jag lämnar en bild från mitt paradis.... nere vid kusten.
Vi kallar det för " LYCKAN"

KRAM och natti natti.....


Kommentarer
Postat av: Christina

Tänker på dej // Kram

2009-06-24 @ 16:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0