Jag bara undrar,....




..... hur denna kvinna som gav sig på oss idag haft det på sitt jobb, eller kanske hon var osams med maken.




Jag och min granne går en promenad med våra hundar. Vi går en liten cykelbana genom ett skogsparti, sen
kommer man ut på en liten gata där det ligger några hus. Min väns hund sätter sig och gör sitt behov i en liten
rondell som är vändplats på detta lilla område. Matte står och böjer sig och tar upp de små korvarna..hehe.

DÅ kommer stora svarta bilen och ska svänga in bredvid cykelbanan, in till sitt hus. HON som kör stannar och
öppnar dörren:

JAG har ju sagt till dig förut! ATT VI tycker inte om att du/ni går här med era hundar!!!
Min vän svarar: JA de har du gjort,,du kallad oss för NI som bor i HSB. Men vi har faktist rätt att gå
här,,det  är inte privat väg.
JO... vi bor här och vi vill inte att era hundar bajsar och kissar här. Har Ni inte fattat.
Min kära vän, ser på kvinnan och säger... DU har ingen rätt att förbjuda mig att gå här med min hund, jag tar alltid
upp efter min hund och nu räcker det. Sen gick vi.
Jag själv hade gått en bit och stod och lät några småbarnsföräldrar och dera barn klappa min hund... så vi hängde inte
med riktigt ,,, men min vän kom fram och frågade om det va så....att dom inte ville ha oss där.
Mammorna tittade storögt och talade sitt språk genom klappar och kel med våra hundar... 
DÅ kom kvinnan igen och började ropa och ville förklara en gång till att DOM inte ville ha oss där...
MEN DÅ GICK VI!!  NU får du GE dig sa vi och gick.

JAG bara undrar........  vem hade varit på henne idag.... varför denna bittra kvinna,, varför så elak,, varför ?

Må hennes dag bli en bättre dag imorgon. SJÄLV tänker jag gå min kvällsrunda och jag funderar på att ta med mig några hundkompisar till... hehehe... nä skojar lite ....

kram på er......  

Kommentarer
Postat av: camilla

Stackars stackars bittra tant......vad tråkigt att vara sån!!!

Ensamt liv och vad jobbigt att vara så negativ!

Promenixa på ni:-)

Kram

2009-08-28 @ 17:00:55
URL: http://camillanord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0