Jag tror,,,,




 Jag är  kristen, jag är troende.. Jag t o m jobbar i kyrkan.
Men jag är inte så aktiv på helgerna, jag jobbar med att finnas för människorna under veckan. Har ett litet café som är öppet för dagledig, onsd och varannan torsdagkväll.
UNDERBART.
DÄR träffar jag nämligen dom som inte vet, dom som vill känna gemenskap men kanske inte "vet" om dom tror. Eller vet om dom vill vara aktiva i kyrkan/söndagasgudstjänsten o s v. OCH det är ju inte det viktigaste..att vara aktiv.
Det viktigaste är att vilja vara med, vara en i genemskapen, komma när man vill inte för att man SKA eller måste!!

Min gud och min tro är MIN,
Det kan vara att GE kärlek och finnas för mina medmänniskor.
 En del vill berätta om sin tro och sin gud.
JAG är inte den tjejen.

Jag jobbar på att bli trygg i mig själv för då blir jag nog ännu
tryggare ute bland medmänniskorna och kan GE mer.

Mitt "kall" är att vara en god medmänniska och lyssnare. Att GE kärlek!

MIN gud är KÄRLEK!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0