En bön....




Herre, jag ber att du ska…

..ge mig mod att orka och ta nya tag,
..ge mig mod att våga vara den jag är,
..ge mig mod att älska mig själv så att jag kan älska min nästa,
..ge mig mod att stå upp för Dig,

..ge mig mod att kunna se på framtiden med hopp och tillförsikt,

..ge mig mod att kunna gråta och visa känslor,
..ge mig mod att kunna förlåta mig själv,
..ge mig mod att kunna förlåta andra,

..ge mig mod att kunna vara glad och visa glädje,

..ge mig mod att kunna uppmuntra och ge av din eviga kärlek.

För bara du Gud, har en källa som aldrig tar slut.
Bara hos dig kan jag hämta kraft och kärlek.
Befria mig från fruktan, Gud.

 .....................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0