....Firar 6 år utan CIGG ...

När jag slutade röka kändes det som livet tagit slut. Jag skojar inte!!
Den 3:e dagen på mitt rökfria liv skrev jag en dikt, var så förtvivlad
och ledsen och saknade ciggen.
DAG-3

HJÄLP, jag är så ledsen!!
Det känns så Ensamt, min kompis "ciggé" är borta.
JAG har sparkat ut honom ifrån mitt Liv.
Vill INTE se honom MER!!
Visst vill jag skrika: NEJ!!! Förlåt - Kom tillbaka!!!
Men det gör jag INTE, för jag vill bli FRI.
Fri från ett beroende som skrämmer Mig.
Fast det är ensamt.........  =(
"Cigge" va min vän, fanns alltid där när jag behövde en paus, lite lugn, lite tröst,
lite sällskap. Jag och "cigge" och mina innersta tankar.....
Mycket tårar blir det nu......    så får det vara!
DET HÄR SKA JAG KLARA!!

skriven av en som vill blir RÖKFRI
TÄNK att nu är det hela 6 år sedan jag slutade. Har inte rört en cigg, har inte smakat , har varit HELT FRI från
denna giftpinne.!!!
JAG är stolt över mig själv!!
Varje år försöker jag komma iväg till ett underbart ställe som heter
YASURAGI
http://www.yasuragi.se/
Första gången jag var där träffade jag min nya vän som också slutat
röka och jobbade just på detta SPA.
Vi firade då hennes 1 års dag och jag min 2 års dag.
Så jag är otroligt GLAD för att jag slutade röka ...för jag fick en ny vän
som jag aldrig annars hade träffat!!!!
Hon visade mig ett PARADIS,,, som alla borde besöka!

Kommentarer
Postat av: Irene

Mycket strongt gjort..min man slutar minst en gång om året..men återfaller alltid i gamla vanor..det är ett jädrans gift det där nikotinet..Kram Irene

2010-09-04 @ 17:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0