Det är inte lätt att vara hund...

Kära nån så liten man kan bli när man ska ta spruta. Min voffe kröp
nästan upp på axlarna när det var dax för sprutan.
Tittade mig djupt i ögonen... - Matte, snälla låt mig slippa!?

Men matte va inte snäll idag. Så "stick" och allt var över.
Gick hur bra som helst.  Tror nog att rädslan inte bara sitter i sprutan.
Det är så mycket DOFTER av andra hundar/katter/ djur på sjukhuset-
När djur blir stressade avsöndras mycket dofter vilket alla andra djur känner.
SÅ då blir signalen, HÄR ska vi vara försiktiga , här händer det saker som
kan vara "otäckt".

Min söta voffe är så rädd ibland när vi är på djursjukhuset så han
"tömmer analsäckarna"  =S, jag LOVAR .. det luktar inte gott!! Då blir det
stor sanering av rummet, för detta ger verkligen signaler till de andra som ska
in där att HÄR, HÄR NI, HÄR ÄR DET JÄV... FARLIGT!
Tack och lov slapp vi en sådan tömning idag... pust !!

Nu sover han som en stock i sin korg och bläääänger på mig när jag går förbi! =))

Så nu ska jag vara snäll och ta min voff på en solskens promenad. Vilket underbart
väder!!

Ut och ta in solenergi, lukta på hösten!! Jag lovar det gör min hund,,han nosar
hur mycket som helst just nu.

Tjingeling....  

Kommentarer
Postat av: Sanna

Staaaaackars Nickokompisen!!!

2010-10-12 @ 16:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0