I september...

Nu ska jag bli fri från mina anfall.
I september börjar jag en behandling med gentamicin.
Man sprutar in detta i örat och vid 2: eller 3:e besöket , så ska balansnerven vara död.
DÅ kommer jag inte få några mer anfall.
Det går utmärkt att klara ett liv utan balansnerv på ett öra, t o m på två öron. Hjärnan och balanspunker under fötterna fixar balansen. Man får träna lite extra men man klarar sig bra.
När man genomför denna behandling kommer man dock må dåligt. 3:e dagen efter insprutning blir det ANFALL som kan hålla i ett dygn. Sen mår man illa i ca 1 vecka , men sen avtar det.
Så är det då dax typ dag 14 (tror jag det var) att göra en ny insprutning. MEN jag känner såhär,,, jag får ta den perioden med yrselanfall, kräkningar och illamående.... SEN ÄR DET JU ÖVER.
Sen kan jag gå på stan utan att vara rädd för anfall, jag kan resa, jag kan träffa vänner och bestämma saker vi ska göra, jag kan gå på bio, jag kan gå ut och gå, jag kan cykla till jobbet, jag kan LEVA ETT LIV IGEN!!
Läkaren jag träffade var helt underbar, han pratade t o m om SJÄLEN, hur viktigt det var att MIN SJÄL fick må bra och få det lugnt.
Läkarens namn är Lars Ödkvist.
Nu hoppas jag att semestern blir lugn...har varit fri från yrsel i 2 dagar nu..är så glad. JAG är på G igen.
KRAM vänner nu ska jag ha FREDAGSMYS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0