Att leva här och NU...

Jag försöker att inte tänka för långt fram, jag försöker att inte tänka bakåt, jag försöker att t o m att tänka några timmar i taget. MEN inget av detta är LÄTT.
Speciellt inte när man mår så dåligt som jag gör just nu............
HUR i helve..... ska man orka vara här och nu,,,,när jag inte vet vad som är upp och ner ibland pgr av denna jäv... yrsel.  Tror jag blir tokig snart på denna sjukdom...
,,,, hatar Menieres sjukdom!!!!!!!!!! JAG HATAR , hatar , hatar att vara så LÅST i en sjukdom.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Usch - jag lider verkligen med dig. När man är inne i en sådan där period handlar det bara om att orka en liten stund i taget. Vill bara ge dig lite HOPP! Livet kommer inte för evigt att vara som det är just nu, även om det säkert kan kännas så. En sköterska på Öron sa till mig, när jag var som värst i början av min sjukdom att hon såg patienter som mådde precis som jag. Men att hon efter en tid träffade dem och de mådde bättre! Detta blev ett halmstrå för mig när det var som värst. Hon sa att man kunde bli bättre och då måste det ju vara så. Jag ser mig själv i hur du har det nu som det var för mig för två-tre år sedan. Och det har ju förändrats till det bättre!!! Och bättre blir det för dig också! Kramar!!!

2010-06-14 @ 10:49:39
Postat av: Limal

Åh jag lider med dig! Jag måste hålla med Sussi!

Kunde inte sagt det bättre själv.

Det blir bättre!! Jag är själv mitt i ett skov men vissa dagar e ok! Jag är mycket bättre i mitt skov nu än var jag var för ett år sedan!

Får inte lika många attacker och dom varar inte lika länge,men därimot är det nu så att jag dygnet runt under mitt skov känner av balansstörningar men jag kan vara med uppe med barnen och ge dem mat,borst tänderna och de små saker som ALLA andra tar för givet.Jag har ju levt med tinnitus och hörselnedsättning sedan barnsben så detta stör mig nog inte lika mycket som för många andra.Drömmer om några bra dagar i sommar med både sol ute & inne lever vidare!!

Kjam!!!!!!!!

2010-06-14 @ 11:00:16
URL: http://limal.blogg.se/
Postat av: Irene

känner med dig..hoppas på att det satans skovet ger sig snart och ger dig lite andrum..// Kram Irene

2010-06-14 @ 18:53:36
URL: http://terapi.blogg.se/
Postat av: Muffinsjejen

TACK goa vänner för era ord, tröst till mig.

Jag är så glad att jag lärt känna Er, betyder mycket.

JAG längtar efter en lugn morgondag.... vet att den kommer någon gång. MEn de är jobbigt just nu. kramar om ER massor

2010-06-14 @ 21:45:02
Postat av: Annika

Känner så väl igen mig på det du skriver, men som andra redan sagt så ändrar sig sjukdomen med tiden.

Den försvinner inte, men det blir lättare. Jag lovar!!!



Du skriver i inlägget om vårdcentralen (som för övrigt gjorde mig rädd och förbannad på samma gång) att du kom hem och tog din medicin. Vilken?

Själv äter jag vätskedrivande och tar postafen när jag får anfall, men tycker inte de hjälper så mycket.



Massor med kramar!

2010-06-15 @ 15:04:09
URL: http://annikasliv.blogspot.com/
Postat av: Annika

Min mailadress är annkina snabela gmail punkt com. :)

2010-06-16 @ 11:22:13
URL: http://annikasliv.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Förbaskade sjukdom!!! Det är heller inte lätt att känna sig så maktlös som vän och inte kunna göra ett skit så det slutar snurra. Men nu hoppas jag på din behandling i september!!!!

2010-06-18 @ 19:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0