Sorgen är tung..........

När jag dör är jag alls inte borta 
fast min kropp blivit till mull.
Min vän, ty med allt som susar och sjunger
skall jag komma tillbaka igen.

Genom fåglarnas kvitter i träden
genom fjärilars fladdrande slag.
Genom flingornas dans på er ruta
skall jag ge er en hälsning var dag.

Och när björkarna spricker om våren
och ni känner en varmare vind.
Skall ni ana min själs odödlighet
när jag dunlätt klappar din kind.

Och då vet ni: jag är inte borta
nej mer nära än ni kan förstå.
Genom allt som susar och sjunger
skall min hälsning med kärlek er nå.



Kommentarer
Postat av: Sussie

Vilken fin dikt! Hoppas det kan vara en tröst att tänka så som det står i dikten - att "våra döda" finns omkring oss. Hela tiden. Kramar!

2010-07-05 @ 19:32:44
Postat av: simone

Du skriver farligt vackert, tungt vackert!

2010-08-09 @ 13:44:26
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0